fredag 10 maj 2013

Fredagsmys och korvstroganoff

Idag så jobbar maken eftermiddag så barnen fick välja dagen middag och fredagsmys. Det blev korvstroganoff, popcorn och Tingeling film. Nu har jag två mycket nöjda barn som sitter i soffan och ser slutet på filmen.


Så här gör jag min korvstroganoff.

1 falukorvsring
1 lök
2 msk vetemjöl
3 dl mjölk
2 msk chilisås
4 msk ketchup
1 dl creme fraich
salt och peppar

Hacka löken och skär korven i bitar. Stek löken och korven. Pudra över mjölet och tillsätt mjölken. Rör om ordentligt. Häll i chilisås, ketchup, och salt och peppar efter smak. Man kan använda mer chilisås och ketchup om man vill ha mer smak. Rör i creme farichen och servera.

Idag serverade jag ris och kokta morötter till. Nu skall jag gå och mys med barnen en stund innan det är läggdags för dem!

Ha en bra fredagskväll!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar